Emprendimiento “Empresa de repostería Cup and Cakes”

Date
2022-05-28
Authors
JURADO SOLÍS ALEX FERNANDO
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Instituto Superior Tecnológico Lemas
Abstract
This research work empowers an environment where the entrepreneurship of a Confectionery microenterprise located in the city of Guayaquil in the northern sector is proposed, creating a prototype based on a distinctive expertise that empowers us to contend in the industry. The methodology of the study uses a quantitative and qualitative approach, which uses for its development the technique of field research and bibliographic research; where two techniques were applied for data collection: Direct observation in the sector where the microenterprise was implemented and surveys of a sample of 21 people from whom data was obtained to increase the experience of people who buy the product, guidelines to conserve the quality and availability of purchase. The internal and external environments that affect the industry were analyzed through direct observation, as well as the aspects that drive the microenterprise, which is reflected in the SWOT analysis, which helps to consider the start-up of the project, as well as a market design was implemented to capture the attention of the future consumers. The thesis that will be developed next focuses on the economic and financial analysis of the project; where it is concluded that it is profitable and viable
Description
El presente trabajo de investigación estudia un ambiente donde se propone el emprendimiento de una microempresa de Repostería situada en la ciudad de Guayaquil en el sector norte, creando un prototipo sustentado en una pericia distintiva que faculta a contender en la industria. La metodología del estudio utiliza un enfoque cuantitativo y cualitativo, la cual emplea para su desarrollo la técnica de investigación de campo e investigación bibliográfica; donde se aplicaron dos técnicas para la recolección de datos: Observación directa en el sector donde se implementará la microempresa y encuestas a una muestra de 21 personas de las cuales se obtuvieron datos para acrecentar la experiencia de las personas que compren el producto, pautas para conservar la calidad y la disponibilidad de compra. Se analizó por medio de la observación directa los ambientes internos y externos que afectan a la industria, así como también los aspectos que impulsan a la microempresa el cual se refleja en el análisis FODA el cual ayuda a considerar la puesta en productivo del proyecto, así se implementó un diseño de mercado para captar la atención de los futuros consumidores. La tesina que se desarrollará a continuación se enfoca en el análisis económico, financiero del proyecto; donde se concluye que es rentable y viable
Keywords
Citation